سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه ی انواع پلنر

زندگی می تواند به طرز باورنکردنی شلوغ شود بدون اینکه ما حتی متوجه شویم. مسئولیت های مدرسه، کار، مالی و اجتماعی می توانند در یک لحظه بر ما خزنده و ما را تحت الشعاع قرار دهند.

اما با یک برنامه ریز، می توانید زندگی خود را مرتب کنید، سازماندهی کنید و دوباره تحت کنترل خود قرار دهید. آنها به شما کمک می کنند تا رویدادها و جزئیات مهم زندگی خود را پیگیری کنید و به شما این امکان را می دهند که به فردی سازمان یافته و کارآمد تبدیل شوید.

و با انواع مختلفی از پلنران موجود، می توانید به راحتی انتخاب کنید و انتخاب کنید که کدام نوع از برنامه ریزها برای زندگی شما مناسب تر است.

نحوه انتخاب بین تقویم دیواری، تقویم رومیزی و تقویم جیبی

در این مقاله، بیایید نگاهی به 6 نوع پلنر و کاربرد آنها بیاندازیم.

 

6 نوع برنامه ریز


مجله گلوله

پلنر سلامت و تناسب اندام

پلنر هفتگی

سررسید

برنامه ریز مالی

برنامه ریز کار

پلنر شخصی/زندگی

پلنر دیجیتال


1. Bullet Journal Planner

پیدا کردن برنامه‌ریزی که کاملاً مناسب شما باشد دشوار است. بنابراین برای کسانی از شما که می‌خواهید یک تجربه برنامه‌ریزی شخصی و سفارشی داشته باشند، استفاده از ژورنال گلوله را در نظر بگیرید.

ژورنال های گلوله یا خالی یا نقطه ای هستند و قالب های از پیش ساخته ای ندارند. در عوض، آنچه به برنامه‌ریز مجله گلوله شما می‌رود، کاملاً به شما و خلاقیت شما بستگی دارد.

حتی اگر ژورنال های گلوله راهی عالی برای بیان جنبه خلاقانه تان هستند، نسبت به سایر برنامه ریزان یا مجلات از پیش ساخته شده به سرمایه گذاری زمان بیشتری نیاز دارد.


2. پلنر سلامت و تناسب اندام

مهم است که از بدن خود به خوبی مراقبت کنیم، اما داشتن یک برنامه شلوغ به این معنی است که پیروی از عادات سالم دشوار است. یک برنامه ریز سلامت و تناسب اندام می تواند به شما کمک کند مسئولیت پذیر بمانید و سبک زندگی سالم تری اتخاذ کنید.

با یک پلنر سلامت و تناسب اندام، می توانید اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تناسب اندام خود را تعیین کنید. همچنین به شما امکان می دهد مواردی مانند غذاهایی که می خورید، مقدار آبی که روزانه می نوشید، میزان خواب، میزان ورزش و غیره را ثبت کنید.


3. برنامه ریز مالی

از دست دادن هزینه ها و درآمدهایمان بسیار آسان است، به خصوص وقتی که دائماً مشغول چیزهای دیگر هستیم. به همین دلیل است که یک پلنر مالی ابزاری عالی است که می تواند به شما کمک کند تا روی اهداف مالی خود متمرکز بمانید و از وجوه موجود در کیف خود آگاهی بیشتری داشته باشید.

برای مثال، از ردیابی صورتحساب‌ها، هزینه‌های ماهانه، مالیات‌ها و موارد دیگر، یک برنامه‌ریز مالی به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید که مراقب مخارج خود باشید. شما همچنین می توانید مشاهده کنید که در کجا می توانید هزینه های غیر ضروری را کاهش دهید و شروع به پس انداز بیشتر کنید.

آنها همچنین ممکن است فهرست کارها و برنامه های ساعتی را در اولویت قرار داده باشند تا به شما کمک کنند تا در مسیر تمام وظایف خود بمانید و به شما انگیزه دهند تا کارها را انجام دهید.

بیشتر بدانید: 6 راه برای کارامد کردن یک رابطه درونگرا برونگرا


4. برنامه ریز کار

یک برنامه ریز شخصی یا زندگی یک برنامه ریز کلی برای تمام جنبه های زندگی شخصی شما است.

می توان از آن برای پیگیری قرار ملاقات های شخصی و غیرمرتبط با کار مانند ویزیت پزشک، تاریخ ناهار، یادآوری های روزانه و غیره استفاده کرد.

همچنین می‌توان از آن برای ردیابی عادات استفاده کرد تا به شما در ترک عادت‌های بد (مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل) و اتخاذ عادات جدیدتر و سالم‌تر (مانند ورزش یا مدیتیشن) کمک کند.

در نهایت، پلنران شخصی ممکن است شما را به تعیین اهداف زندگی، سالانه، ماهانه و حتی روزانه ترغیب کنند. این به شما کمک می‌کند عمدی‌تر زندگی کنید و در مورد نحوه زندگی‌تان آگاه‌تر باشید.


5. برنامه ریز شخصی/زندگی

یک برنامه ریز شخصی یا زندگی یک پلنر کلی برای تمام جنبه های زندگی شخصی شما است.

می توان از آن برای پیگیری قرار ملاقات های شخصی و غیرمرتبط با کار مانند ویزیت پزشک، تاریخ ناهار، یادآوری های روزانه و غیره استفاده کرد.

همچنین می‌توان از آن برای ردیابی عادات استفاده کرد تا به شما در ترک عادت‌های بد (مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل) و اتخاذ عادات جدیدتر و سالم‌تر (مانند ورزش یا مدیتیشن) کمک کند.

در نهایت، برنامه ریزان شخصی ممکن است از شما بخواهند که اهداف زندگی، سالانه، هفتگی، روزانه و موارد دیگر را تعیین کنید. این به شما کمک می‌کند عمدی‌تر زندگی کنید و در مورد نحوه زندگی‌تان آگاه‌تر باشید.


6. برنامه ریز دیجیتال

پلنر دیجیتال به سادگی نسخه دیجیتالی از برنامه ریز کاغذی سنتی و هر یک از 5 نوع پلنر ذکر شده در بالا است.

اینها معمولاً PDFهای تعاملی هستند که می توان آنها را بارگیری کرد و در دستگاه رایانه لوحی باز کرد. سپس با استفاده از یک قلم، کاربران می‌توانند روی برنامه‌ریز دیجیتال مانند یک کاغذ سنتی خط خطی کنند.

برنامه ریزان دیجیتال نه تنها سازگارتر با محیط زیست هستند، بلکه به شما کمک می کنند تا از شلوغی فضای کاری خود با نوت بوک ها و برنامه ریزهای مختلف برای اهداف مختلف جلوگیری کنید.

همانطور که می بینید، انواع مختلفی از پلنران وجود دارند که به شما کمک می کنند تا در تمام جنبه های زندگی خود در بهترین حالت باقی بمانید. در واقع، بسیاری از برنامه ریزان از پیش ساخته شده ترکیبی از انواع مختلف وجود دارند.

مطمئناً چیزی برای همه وجود دارد، بنابراین ما امیدواریم که بتوانید نوع برنامه‌ریزی را پیدا کنید که به بهترین نحو با نیازهای شما مطابقت داشته باشد!